Ca intre ele, fetele…


Cate femei sunt in una singura:… La multi ani, copilei care ai fost odinioara! La multi ani, fetei sprintene care ai fost! La multi ani, femeii care a indurat atatea si pe care o admir! La multi ani mamico!La multi ani bunico! La multi ani strabunico! La multi ani!

Astazi am fost in vizita la strabunica-mea: Am luat-o pe sora-mea cu mine si un buchet de lalele. Intram tiptil- tiptil in casa si salutam. In camera era strabunica-mea si vecina ei. Povesteau  fara sa se uite una la alta, cu ochelarii grosi pe nas, crosetand. Bucuroasa ca ne vede, fata strabunicii  se insenineaza. Pentru cateva clipe am fost convinsa ca timpul a inceput sa curga invers, intinerindu-mi batranica de 85 de ani, chiar acolo, sub privirile noastre. Le-am spus la amandoua „La multi ani!” cu ocazia zilei de 8 martie. Dupa ce i-am daruit buchetul de flori strabunicii, am vazut cum i s-a aprins o lumina tanara in ochi si in timp ce ma urmarea cu privirea a inceput sa cante cu un ranjet nebun „Lalele, lalele (pauza sa respire si sa cerceteze inca o data buchetul, parca inspirandu-se), frumoasele mele lalele .” Cealalta batrana, o femeie grasa cu ochii si mainile mari,  impresionata si coplesita de gestul nostru, a inceput sa planga. Se scutura pe masura ce fata i se inrosea. Ochii ei mari au disparut sub o breazda de riduri.

Acum trebuie sa le faci la fete placinte, ca ti-au adus flori, zice batrana strabunicii cand in sfarsit si-a putut opri lacrimile.

Nu e nevoie, am sarit si eu si sora-mea in timp ce  gandeam in calorii.

Cat am stat acolo, le-am urmarit uimite, mai schimband pe ascuns priviri si chicoteli cu sora-mea.

-Cand eram si noi ca voi…

-Doua troance… ii bruiaza strabunica-mea  atmosfera melancolica spre care aspira   prietena ei…

-Maine am meci! se trezese sora-mea sa zica, captivandu-le atentia ambelor batrane.

-Ce meci? se intereseaza ele.

De handball, sunt portar, zice ea.

Esti handballista? intreaba batrana grasa, uitandu-se peste ochelari la sora-mea care statea plantata in mijlocul camerei.

Ala ii jocu ala cand arunci mingea in cos? mimeaza strabunica-mea miscarea de la baschet ca un copil mic din fotoliul ei.

-Nuuu! zice sora-mea. Handball e ala cand fug fetele cu mingea in timp ce o bat si o arunca la poarta.

-Aaaa...zic batranele incercand sa para lamurite.

Ai grija, tu copila sa nu te lovesti. Am vazut la televizor, ca asa o lovit-o pe una de o cazut.

Apai tu crezi ca aia de la televizor cad ca noi, tu? Noi cand cadem… cadem ca butucu, isi combate strabunica-mea vecina.

A taci tu, ca parca si televizoru s-o zguduit cand o cazut aia!

Le-am urmarit si nu m-am putut abtine sa nu ma gandesc cat de naive erau. Atatea s-au intamplat, dar ele au ramas blocate in alt timp.

9 gânduri despre “Ca intre ele, fetele…

  1. asa`mi zicea si mie bunica atunci cand jucam handball, sa fiu cuminte si cu bagare de seama, ca ea ma vrea intreaga,ca si`ar bolunzi de`as pati ceva.
    ce scumpe`s , dragele mele..lalele :))) :X
    la multi ani, femeie ! >:D<

  2. Foarte frumoasa povestioara,cat de fericit esti ca ai strabunica,eu nu am asa ceva si nici de cunoscut nu mi am cunoscut strabunica,o stiu din poze si atat Bucura te de ea cat inca mai poti.

Lasă un răspuns

