A special kind of friendship


Nu mi-e usor sa ma deschid cuiva, dar tu ai un efect asupra mea si nu e neaparat neplacut…

Ti-am spus din prima tot ce mi-a trecut prin minte si ti-am vorbit si de  fosti „nemernici” si nemernice, iar tu m-ai ascultat… cel putin asa am simtit eu. Multumesc!

Imi pare rau ca am spus ca nu contezi!

Stiu ca am si lasat impresia ca nu contezi, ca imi esti indiferent, dar intotdeauna am presupus  si banuit ca nu ma crezi. Ma enerveaza ca mi-ai descifrat slabiciunile atat de repede, fara sa ma cunosti,  ca ma citesti ca pe o carte deschisa si probabil nici nu stii ca poti pentru ca eu neg orice descoperire a ta cu pretul vietii!

Felul cum te uiti la mine si cum te-ai ridicat la 6 dimineata din pat sa-mi deschizi usa, sa-mi dai un pupic sa nu plec suparata, m-a facut sa realizez ca nu esti chiar asa „nemernic” pe cat vrei sa pari. Adevarul este ca nu te-am considerat iubitul meu, dar m-am gandit de cateva ori cum ar fi daca…

Am alungat gandul la fel de repede pe cat a aparut, poate pentru ca nu sunt sigura ca as avea incredere in tine. Daca as avea, probabil m-as arde din nou.  Da! stiu…te-am criticat ca nu ai incredere in fete, ca generalizezi, cand si eu am ramas  cu aceleasi sechele din povestile noastre foarte asemanatoare. Intr-un moment de paranoia am crezut ca destinul imi rade in fata si credeam ca personajele din povestile noastre ne-au intercalat povestile cu vreo 5 luni inainte sa ne cunoastem. Dar apoi ai venit si ai gasit un motiv pentru oricare intrebare pe care o puneam ca sa te speriu, sa te indepartez si sa te fac sa renunti. Nu sunt sigura daca ai vorbit serios sau am fost doar un capriciu si aveai nevoie sa-ti mangaie cineva orgoliul, dar eu am ramas cu gustul si gandul priponit.

Nu, nu m-am indragostit! Nu mi-ai dat ocazia! Da! ai avut dreptate! sunt doar o fata! Nu! nu am de gand sa te transform in prietenul meu cel mai bun! Doar spun ca daca nu a iesit si nu va iesi nimic, imi place sa vorbesc cu tine sau cel putin sa am optiunea asta…

––––––––––––

– Luam taxiul din fata?

– Ai vazut ce frumos arata  campusul inainte de rasarit?

– Vrei pe jos, asa-i?

– Uite ce frumos ninge!

– Bine, hai! Da-mi mana. Ea e inghetata, dar ea vrea pe jos! Treci in buzunarul meu!

– Tu de ce esti  cald tot timpul?

– Am masa musculara si arderea mai mare.

– Nu ma chiar asteptam la un raspuns, dar am observat si singura  ca faci sala de la gradi probabil!

–  Dormi la mine!

–  Cum ma cheama?

–  Of! stiam. Nu mai rade de mine! Era galagie in club. E vina ta! Ai zambit asa mult ca nu m-am mai putut concentra. Zi-mi macar cu ce litera incepe!

– Asa ma gandeam si eu! Noapte buna.

– Stai! cum te cheama?! Te sun dimineata cand dormi mai bine si iti zic toate numele!

– In primul rand e deja dimineata si in al doilea rand nu ai numarul meu, dar imi place subtilitatea ta!

–  Nu am numar de telefon, nu am nume sa te caut pe facebook. Cum te mai vad?

– De ce vrei sa ma mai vezi?

– Esti dulce! Esti ca o papusa si ui ce frumos zambesti tot timpul!

– Nu-mi mai spune papusa!

– De ce nu?

– Ma simt ca … de plastic.

– E ca si cum ti-as zice eu ca esti bunoc cu patratele! Nu te face sa te  simti… scanat ca un obiect. Folosit?!

– Ma refeream ca esti frumoasa si usor de mutat, dar multumesc!

– Usor de mutat? Acum mai sunt si mobila?!

– Esti usoara!

– Vezi ca asta e cu doua taisuri! Nu-ti continua ideea, te rog!

– Ma enervezi, tu! Esti usurica, adica te pot ridica de parca nu cantaresti nimic. Hai dormi cu mine! Promit ca nu-ti fac nimic.

– Noapte buna! mi-ai spus in primele doua ore sa nu am incredere in tine niciodata, te-ai sapat singur.

– Stai! da-mi macar numarul tau!

– Cum ma treci in telefon? nu-mi stii numele.

– O sa te gasesc oricum! Cate fete or avea  facebook?

………………………………………………………………..

– Ai vazut ca te-am gasit?! Acum iti stiu numele intreg, numarul, la ce scoala inveti, pe sora-ta! Tu nu-mi  stii nici macar numele meu de familie! Acum sa vezi si tu cum m-am simtit eu ieri.

– Mi-ai cerut prietenia pe facebook. Iti stiu si zodia deja!

-Of! ce m-am grabit!

…………………………………………………………………

–  Vrei sa o vezi?

– Nu!

– Te deranjeaza ca am poze cu ea?

– Nu!

– Vrei sa le sterg?

– Nu!

– Tu ce vrei?

– Vreau, dar nu cu tine.

– Stii ca o sa te atasezi de mine, nu?

Tace. Zambeste.

-Deja te-ai atasat?

Isi umezeste buzele, se uita in alta parte zambind.

– Tu, sa nu te indragostesti de mine!

Zambeste isteric, isi musca buza, nu rezista, pufneste in ras! El se uita buimac la ea, era pregatit sa o vada plangand sau cel putin ofticata. Se  ridica stand sprijinit in coate sa o priveasca mai bine. Rade cu pofta! se potoleste, se uita la el si incepe din nou.

– Poti sa porti o conversatie serioasa? O sa te vad vreodata serioasa?

-Stai! lasa-ma sa ma concentrez. Isi face vant cu mana sa inlature lacrimile de ras si inspira- expira! mai scapa cate un zambet zgomotos, la fel cum dupa ce ai plans prea mult, te opresti, dar mai suspini uneori resemnat. Dupa multe incercari esuate de a-si tine colturile gurii drepte, isi acopera gura cu ambele maini si ridica umerii neajutorata.

– Nu poti sa nu zambesti?!

– Hai ca asta a fost tare! ca in filme! auzi ca sa nu ma indragostesc de el!  si rade din nou dupa care zice dintr-o data cu o voce grava si o lipsa desavarsita de zambet „nici tu de mine”… si apoi rade din nou.

……………………………………………………………………………………………..

– Esti bine?

– Da, de ce nu as fi?

– Nu stiu, pari abatuta.

–  Probabil pentru ca ai adormit cu mana pe mine si nu m-am putut misca. Ai bratul foarte greu.

– Esti bine sigur?

– Da!

– Nu poti ascunde totul dupa zambetul ala al tau! Iti vad in ochi.

…………………………………………………………………………………………..

– Tu despre ce scrii?

– Poftim?

– Blogul.

– De unde stii ca am blog?

– Mi-ai spus ca asa ai aflat de  Africa. Deci despre ce scrii?

– Gandurile mele personale.

– Imi dai sa citesc?

– Nu! de ce ai vrea sa citesti?

– Sa vad cum gandesti. O sa scri si despre mine?

-Nu!

-De ce nu?

– Vrei?

– Tu ai scris deja?!

– Nu am scris!

– De ce? Nu sunt destul de bun?

– Ti-am mai spus ca esti bunoc!

–  Doar atat? Tu chiar crezi ca nu am sentimente?

– Asa te-ai descris. „Sunt rau! sa nu ai incredere niciodata in mine!”  Nu vrei relatii ca nu ai incredere in fete. Esti chiar misogin uneori.

– Hai no! chiar asa nemernic am fost cu tine? Crezi ca daca sunt inalt, „cu patratele” eu nu am sentimente?

– Esti nemernic cand iti zic ca mi-e sete si imi intinzi bidonul de 6 l de apa fara pahar. Esti nemernic cand iti zic ca am fost rapita si tu zici sa-i spun rapitorului dupa ce termina cu mine sa ma aduca la tine crezand ca glumesc si nu m-a chiar luat unu pe sus si m-a dus 50 m in brate ca sa dansez cu el intr-un local.

– Da credeam ca ai zis asa numa…

– Dupa ce ai aflat ca e adevarat mi-ai spus sa-mi bag doua caramizi in buzunar sa nu ma mai poata ridica lumea. Unde iti erau sentimentele atunci?

……………………………………………………………….

–  Cu toate prietenele mele ne-am indragostit asa rapid.

– Eu nu sunt prietena ta!

–  Ai vrea?

– Nu! dupa cum ti-ai descris fosta, mi-e si frica sa fiu vazuta langa tine. In plus, e  destul de evident ca inca nu ti-ai revenit. Ai cheia de la camera ei legata la breloc, mi-ai vorbit de ea de fiecare data. Stiu ca ai fost ranit si ti-ai pierdut increderea in tot genul feminin. Nu-mi place cum gandesti sau ca esti razbunator si porti pica oamenilor.

…………………………………………………………………………………..

– Stii ca nu te-am vazut niciodata ziua?

–  Poate sunt urata si nici nu stii!

– Nu esti! te-am vazut la lumina becului.

– Nu e acelasi lucru! La lumina naturala am alte reflexe la par si alta culoare!

– Imi place parul tau ondulat! Si ochiii tai. Esti asa alba si mica, fragila. Mi-e frica sa te iau asa calumea in brate. Am impresia ca toata te rup. M-am obisnuit cu tine.

– Nu te indragosti!

– Stai linistita, nu ma indragostesc! Tu sa nu te indragostesti!

– Promit!

– Esti asa derutanta! Cand te-am cunoscut erai asa tacuta si cumintica. Abia daca ai scos un cuvant. Dupa ce ne-am cunoscut mai bine am crezut ca am dat de dracu! Eram sigur ca o sa ma suni, ca o sa-mi apari la usa. Da nu esti deloc sufocanta! Daca nu te sun eu, tu nu suni deloc.

–  Nu ma atasez asa usor de oameni! Sunt mai mica poate, dar imi port singura de grija! Daca vreau pot sa te bat si pe tine!

– Asta vreau sa o vad! Nici nu ma poti clinti de pe loc decat poate daca stau intr-un picior si ma iei prin surprindere!

– Asta suna clar a invitatie! Pregateste-te sa iei bataie de la o fata!

– Nu tii pumnul bine! Nu mai da ca te lovesti. Stai sa-ti arat cum. No, incearca acum, pe urma ma duc sa-ti aduc compreasa.

… Te mai doare? Da sa pup!

…………………………………………………………………………………………

-Tu daca nu te uiti la mine stii cum arat?

-Cum sa nu stiu?!

– Inchide ochiii!  Imagineaza-ti fata mea! poti?

– Da bineinteles ca  pot!

-Si cand nu sunt aici, iti amintesti cum arat?

-Da! stiu cum areti!

– Eu nu pot sa te tin minte. Acum ma uit la tine, dar daca ma intorc cu spatele, nu-mi pot imagina fata ta. Ai putea sa-mi zambesti si tu mai mult, poate iti retin macar zambetul!

– Fa-ma sa zambesc!

–  To do list: cumpara  banda adeziva si lipeste-i un zambet!

……………………………………………………………………………………………

-Ti-ai uitat ceva la mine! trebuie sa revii!

– Ce am uitat?

– Inima si o cheita… si crema in baie.

4 gânduri despre “A special kind of friendship

Lasă un răspuns

