De multe ori am intentionat sa scriu.

Am chiar vrut, doar ca am amanat ca sa mai ascult o melodie sa devin cu 216 secunde mai inteleapta, sa mai citesc o carte,  apoi sa gasesc cuvinte mai bune, mai putin uzate, mai pompoase. De multe ori am asteptat prea mult…

Alte ori am vrut sa scriu, dar nu am avut hartie. De cele mai multe ori nu am avut creion. Imi plac creioanele adevarate, acelea „normale” pe care le ascuti si se micsoreaza- si micsoreaza, si… dispar.  Imi plac acele creioane ce isi sacrifica viata de dragul scrisului.

Oricat de frumoase, sofisticate, elegante, practice sau loiale sunt, pixurile sau creioanele mecanice, au ceva malefic. Au semnat un pact cu diavolul, sunt sigura! Cum nu se termina niciodata?! Nu se tocesc pana ajung la 5,4 cm, ca sa le pastrezi fiindca va leaga prea multe idei, secrete ce le-ati nascocit impreuna.

De multe ori a vrut sa scrie, dar s-a gandit, „pentru cine sa scriu eu, tocmai eu? ” Despre ce sa scriu eu? Despre creioane? Despre clisee? Toata viata e un cliseu. Tot ce am trait, a mai trait si altcineva inaintea noastra.”  Ea nu face exceptie de la regula: a obtinut de cele mai multe ori ceea ce a vrut, este genul de fata care prefera  rochiile in loc de chiloti, o poveste construita  prin tehnica oglinzilor paralele din romanele balzaciene, tehnica ce semnifica ca fiecare  o percepe altfel ca sa devina mai tarziu o  anonima, cand ea isi doreste doar sa nu fie o casa.

Din cauza încăpăţânării poate vei citi „povestea”  până la capăt, căci, na, poate exista vreo revelaţie la sfârşit, ceva care să dea substanţă acestor minute pierdute. Sa cutreieram  deci randurile împreună, descoperind  totul cu acea privire proaspătă care pana la sfarsitul textului va deveni mult mai tristă şi mai înţelegătoare şi mai goală. Dar momentan sa fie aceasta pagina ringul  de dans, iar noi sa ne târâim mintea dupa ele, aşa cum am făcut toată viaţa cu lucrurile care ne  intriga si cum spune Jack Kerouac in continuare: singurii care există pentru mine sunt cei nebuni, nebuni după viaţă, nebuni să vorbească, dorind nebunşete să fie mântuiţi, cei lacomi să aibă totul deodată, cei care nu se plictisesc niciodată şi nu spun banalităţi, ci doar ard, ard, ard ca nişte formidabile focuri de artificii, explodează aidoma unor păianjeni de foc printre stele, iar lumina albastră din mijloc face bum şi toată lumea oftează: “Aah”. (Nota mea: şi mie îmi plac asemenea oameni, dar să aibă totuşi ceva de spus, nu doar de aberat. opreste-te aici, nu va fi nici o revelatie la sfarsit!)

Ne-am obisnuit sa ascundem totul sub fond de ten si fard, ba chiar ne-am perfectionat in arta aceasta. Da, arta de a purta o masca, de a nu fi originali, doar buni. Ei bine, s-a decis sa se dezbrace de aceasta masca si sa pasesca goala pusca fara bandaj cu toate defectele la vedere. Nu o sa neg ca aerul de mister, farmecul personal nu vor sangera pana vor seca. Toate aceste vor iesi pe geam ca aerul statut dintr-o camera. Dar era timpul. Greselile nu se repara cu alte greseli delicioase.

Este o ipocrizie sa scrii despre iubire daca nu esti in stare sa iubesti. Poate sunt o ipocrita. El este un dobitoc. Cum ne-am cunoscut este mai degraba ridicol decat romantic. cred ca m-au atras in primul rand defectele lui pe care le-am vazut foarte clar , aceleasi care m-au facut inevitabil si sa-l plac mai putin ulterior.sunt absurda. el este  dobitoc.  pot viualiza rutina zilnica pe care o vom numi maturitate. ma surprinde si ma sperie. sunt impulsiva dar calculata. sunt rabdatoare dar grabita. sunt pasnica, dar frustrata. sunt empatica, dar necrutatoare. sunt nesigura, dar improvizez. sunt visatoare, dar plictisita. el este un dobitoc.

nimeni nu banuieste ca dupa perdeaua mintii, a tacerii si a minciunilor se lafaie adevarul inspaimantator ca nueste vorba de aceeasi persoana care a fost acum cativa ani cand a inceput sa scrie. el este in continuare un dobitoc. nu stiu exact despre cine scriu daca sunt eu sau el sau alt eu sau un el creat de o minte care este pe punctul de a ceda. poate  sunt schizofrenica sau doar un contrast pentru tot ceea ce sustin, gandesc dar mai ales fac sau nu fac. el este cel mai mare dobitoc. am vazut-o in ochii lui la fel de speriati.

cand esti indragostit, creierul tau mai dezvolta un creier care suprasolicita creierul initial si incetineste intregul sistem. nu mi s-a intamplat sa traiesc acea dragoste oarba. din contra devin foarte lucida si constienta de ceea ce se intampla in jurul meu. e un chin, dar din cand in cand ma simt foarte in largul meu sa ii spun ca ii urasc camasa, ca nu e destul de inalt ca ii sta mai bine cu parul tuns scurt, ca pare dezorientat in magazine, ca este foarte  influentabil si mincinos, ca este nesimtit si ca ma enerveaza cand sta exagerat de mult in fata frigiderului sa aleaga o oarecare cutie de smantana, ca daca ar fi sa incepem din nou, mi-as face cruce cu limba si as trece pe partea opusa a strazii.

sper ca intelege ca imi este mai usor sa fiu asa cum sunt decat sa ii spun ca ii sunt recunoscatoare ca ma ajuta si ma sustine, ca imi poarta grija, ca ascultam muzica mea inainte sa adormim, ca ma lasa sa am dreptate, ca vrea sa fie cu mine desi il ignor cand imi vorbeste si se trezeste vorbind singur despre cum ar trebui sa fac lucrurile pe care nu le fac, ca mi-a spus ca cel mai mult ii place de mine cand ma trezesc si ma uit la el cu ochiii mari si sper sa nu observe ca mi-a curs din gura.

Why do you help me?
Because you are the way you are looking at me now.

2eao313

Revisions:

Dandelion, 2 years ago (9 octombrie, 2012 @ 20:28:01)
Dandelion, 4 years ago (1 martie, 2011 @ 19:48:12)
Dandelion, 4 years ago (18 februarie, 2011 @ 21:31:39)

Lasă un răspuns

